۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴

از ابتدای سال جاری؛

37 مسافر نوروزی استان فارس در اثر عدم رعایت نکات ایمنی دچار گاز گرفتگی شدند

37 مسافر نوروزی استان فارس در اثر عدم رعایت نکات ایمنی دچار گاز گرفتگی شدند

شیراز- خبرگزاری مهر: از ابتدایی سال جدید تاکنون با وجود هشدارهای فراوان نیروهای امدادی استان فارس، به دلیل استفاده مسافران نوروزی از وسایلی گازی و زغال در فضای داخل چادر 37 نفر از هموطنان در نقاط مختلف فارس دچار گاز گرفتگی شده اند که متاسفانه دو نفر از آنها نیز فوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، از ابتدایی سال جدید تاکنون با وجود هشدارهای فراوان نیروهای امدادی استان فارس، به دلیل استفاده مسافران نوروزی از وسایلی گازی و زغال در فضای داخل چادر 37 نفر از هموطنان در نقاط مختلف فارس دچار گاز گرفتگی شده اند که متاسفانه دو نفر از آنها  نیز فوت کرده اند.

درتازه ترین حادثه ناشی از گاز گرفتکی با مونوکسید کربن در فارس  ،پنج نفر از مسافران نوروزی در  محور شیراز- مرودشت به دلیل روشن کردن زغال در چادر مسافرتی دچار مسمومیت شدند و با حضور به موقع نیروهای امدادی از خطر مرگ نجات یافتند.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس  در این زمینه اظهار داشت: بیشتر مسمویت های ناشی از گاز گرفتگی در فارس مربوط به مسافران نوروزی است از این رو مسافرانی که قصد اقامت در چادرها را دارند حدالمکان از وسایل گرمایشی در داخل چادر ها به ویژه در شب استفاده نکنند زیرا که به دلیل نوع پوشش امکان تهویه هوا در داخل چادرها وجود ندارد.

 مهناز ده بزرگی تاکید کرد:  افراد درصورت استفاده از وسایل گرمایشی در داخل چادر حتما فضای را برای ورود و خروج هوا به داخل چادر در نظر بگیرند تا بدین وسیله خطرگاز گرفتگی آنها را تهدید نکند.

کد خبر 2022649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha